carlaenrob.reismee.nl

Gedoken en met de scooter op pad.

Eergisteren ben ik wezen duiken, het was weer soep. De vissen die ik hier zag, heb ik al vele malen gezien, dus echt interessant is het niet. Ben ook niet meer van plan om hier te duiken. Zonde van mijn geld. Ik ga dit jaar maar meer in Nederland duiken. Beter en veiliger met mijn eigen uitrusting.

De volgende dag wilde Rob fietsen gaan huren, om het eiland te verkennen. Ja euh sorry hoor, maar heb je die heuvels gezien, en dat in die hitte. Nee dan liever een scooter. Een scooter huren kost per dag ongeveer 5,00 euro per persoon, dus dat was snel bekeken. Wel voorzichtig rijden, veel jongelui gaan hier onderuit. Dat is geen wonder ook. Overal ligt er zand op de weg, om over de kuilen en hobbels maar niet te spreken. Wanneer je onderuit gaat, kan je veel dokken, ze melken je echt uit. Van tevoren voor de zekerheid foto´s van de scooters genomen, papieren ingevuld, en daar gingen we. We namen eerst de oostkant. Flinke heuvels op, blij dat we scooters hebben anders hadden we dit zeker niet gered. We kwamen op een mooi vergezicht aan. Even stoppen en meteen een drankje nemen. Zagen we dat nou goed. Hele kleine huisjes van bamboe. Wij nieuwsgierige aagjes moesten daar natuurlijk meer van weten. Voor 350 bath per nacht kon je deze huren. Ja hoor, we mochten even binnen kijken. Ik het kleine trappetje op en hoppa, de eerste kopstoot had ik al te pakken. Er zat ook een klein deurtje in, waar we kruipend naar binnen konden. Er lag een ontzettend dun matrasje met een klamboe eroverheen. Je raad het nooit, er hing zelfs nog een peertje, kon je toch nog zien hoe je je bed in zou moeten kruipen. Een klein tafeltje, en dat was het. O ja, ook nog een klein tafeltje op het terrasje, een stoel was er niet te bekennen. Het was weer tijd om de scooter te laten ronken, dus daar gingen we weer. Plotseling waren ze met de weg bezig, maar zagen dit wel op tijd. Over het zand naar de weg gereden, en hopla we konden onze weg weer vervolgen. Op een gegeven moment werd het zo stijl, dat we er toch maar voor kozen om terug te keren, en een andere weg in te slaan. Zo gezegd, zo gedaan. Nou we konden meteen weer andere slippers kopen. De weg terug was stijler dan we dachten toen we de berg op gingen. Voeten aan de grond, en continue de remmen in geknepen houden. Ik moet wel zeggen dat dat ernorm lachwekkend was. We sloegen een andere weg in. Komen van alles tegen. De honden gaan gewoon mee op de scooter, om je dood te lachen. Ze blijven gewoon staan. Ik vermoed dat ze met de achterpoten op het zadel staan, en de voorpoten hangen gewoon over het stuur heen. Ze gaan zo hard, maar ik ga nog proberen om daar een foto van te maken. Als onze zoon dit leest, weet ik wat hij gaat doen L. Maar goed op een gegeven moment reed rob voorop. Sjeesde een hoge helling op. Ik dacht bekijk jij het maar, die helling op is geen probleem, maar eraf dat ga ik nooit durven. Dus stond ik daar lekker te wachten tot ik zijn koppie met de scooter bovenaan terug zag komen. Ga jij maar riep ik, ik wacht hier wel. Maar hij kwam toch maar naar beneden, met jawel constant de remmen ingeknepen. Maar goed dat de remmen het doen. Toen maar terug naar ons restaurantje waar we spring rolls gegeten hebben. Een paar uurtjes later was het tijd om te eten. Golden 99 zagen we steeds op borden staan. Sushi lekker daar hadden we wel zin in. Wij daar naar boven, bleek dat we zelf moesten bbqen en groentes moesten koken. Erg leuk om te doen, en weer heerlijk onze buikjes vol gemaakt. Toen was het tijd om naar de kapper te gaan. Ik heb daar straks geen tijd voor wegens de jetlag die ons waarschijnlijk te wachten staat. Daarna gingen we natuurlijk Nederland- Slowakije kijken. Een volle zaal met Nederlanders en andere nationaliteiten waren aanwezig. Orange ballonnen waren opgehangen, mensen met de Nederlandse vlag waren er, en veel met de orange shirts aan. Ik had dit keer onze orange leeuw shirt van de blokker aan. Hield zijn bek nog maar gesloten, je weet immers maar nooit. Maar toen Nederland scoorde, ja hoor toen stond ik te springen met de bek van het shirt open. Veel buitenlanders moesten erg lachen om het shirt. Ook hadden Nederlanders bitterballen gemaakt. Helemaal top.

Vandaag hadden we de scooter nog een paar uur, en Robbin had gevraagd of wij een horloge voor zijn werk mee wilde nemen. Nou winkel in en winkel uit, maar geen horloge te koop. En dat terwijl er in Chiang Mai volop te koop waren. Nu hopen we dat ze in Koh Samui te koop zijn anders heeft hij echt pech. Vandaag de tickets voor de boot gekocht. Morgen nog een dagje, en dan gaan we alweer richting huis. We zijn dan 3 weken op stap geweest, maar het lijkt of we pas ander halve week weg zijn. Er is hier nog zoveel te bekijken, maar ja er is een tiet van komen, en een tiet van gaan. We zijn blij dat we in ieder geval onze kids en ouders weer zien.

Reacties

Reacties

ma

nou lullie hebben in iedergeval een vacantie waar julie op terug kunnen zien ,bepaalde aktievietijden had ik zo mee wiilen gaan .bv de scooter taxi en op de oliefanten maar door die drukke straten oversteken vondt ik niets ik was erg bezorgd was blij te lezen dat julie op een eiland aangekomen waren.
het duiken valt dus tegen in thailand dat weet je dus ook weer .het was luik om die thase mensen te zien hoe zij reageerden op jou laptop hadden ze zeker nog nooit gezien.ik hat nu pas door dat ik op jou verhalen kon reageren ,stom he ,nouja beter leet dan nooit .
groetje en een dikke kus van ons doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!