carlaenrob.reismee.nl

Van Phoenix naar Tropicana

Vanmorgen eerst 3 pannenkoeken naar binnen zitten werken, Rob had geruld ei met ham en kaas op toast. Daarna onze spullen in de koffer, en naar de receptie gegaan. We hadden een taxi nodig. Kost ons 200 bath. Nou dat hebben we er best voor over. Daar kwam de taxi. Een scooter met zijspan. We keken elkaar aan en schoten in de lach. Dit ga je niet menen. Jawel hoor, er werden twee kussentjes neergelegd. Ze pakte onze koffers op en wezen met een vriendelijk gebaar dat we plaats konden nemen. Nou daar gingen jut en jul. We willen alles mee maken, dus ook dit. Dat moest natuurlijk wel vast gelegd worden. Een vriendelijke mevrouw maakte met onze camera een paar foto´s. Broem broem daar gingen we. Ons goed vast houdend aan onze koffers en het luchtbed. We moesten een berg op. De scooter ging steeds langzamer rijden. Ik keek Rob al met een vragende blik aan. Dit gaat wat worden. Zal ik maar even duwen zei Rob. Hij sprong uit de scooter om te duwen. Zo kwamen we toch nog boven. Rob snel de scooter in gesprongen. En ja hoor daar gingen we. Heerlijk met onze haren in de wind. Onderweg nog wat foto´s gemaakt. Telkens vroeg de chauffeur. 'everything oke' ja hoor we zijn intussen wel wat gewend. Zo kwamen we onder in Koh Tao terecht. Alle europeanen kijken. Wij intussen betalen en meneer nog een fooi gegeven. O, wat was hij blij, en wij ook. We zijn heel aangekomen. Nu gingen we verder te voet, met de koffers achter ons aan trekkend. Door het zand en over de keien naar de receptie. We werden naar onze kamer begeleid. Zo nu eerst een lekkere douche. Goh ik wist niet dat ik zo'n strak lichaam kon hebben. Van de kou trok alles samen. Haha. maar toch na een minuut kon ik toch van dat koude water genieten. Daarna even langs de masseur. Lekkere olie massage dat leek me een strak plan. De bedden zijn net als in Egypte flink hard dus dat was geen overbodige luxe. Daarna het strand op. O, wat een mooie zee. Nou daar gingen jut en jul de zee in. Potverdorie, het lijkt wel of de zee steeds warmer wordt. Ik gok dat hij rond de 40 graden is. Morgen zal ik mijn duik computer mee nemen, dan weten we het zeker. Nog wat liggen zonnen, heerlijk onder de kokosnoot boom. We keken eens naar boven, en ja hoor er zaten er zat in. We keken elkaar aan, en zijn toen voor de zekerheid maar een metertje opgeschoven. Het zal je maar gebeuren zeg. En toen was het toch wel weer tijd voor een hapje. Heerlijke Vietnamese loempia's naar binnen gewerkt. Daarna, ja hoor je raad het al, een lekkere koude douche genomen. Even op getut, en op zoek naar een restaurantje. Onderweg hoorde we al reggae muziek, en zagen we reggae tentjes. Ook daar even een foto genomen dat moest vast gelegd worden. Toch maar weer terug naar ons huisje, waar ook een restaurant is. Ik wist het al snel. Biefstuk heerlijk. Rob sloeg het boek dicht, en keek naar de ober en zei 'ik weet het niet'de ober wees snel iets aan. Ik vindt het best zei rob, als het maar niet to spysie is. Nee dit was goed. Ach gewoon afwachten wat de pot schaft. Terwijl ik met dit verhaal bezig ben hoor ik het me toch ineens achter me sissen. Ik schoot opzij. Daar kwam rob zijn eten aan. Nou daarmee kon hij nog wel even wachten, de rook en stoom kwam er nog vanaf. Al met al hebben we alle twee weer heerlijk gegeten. Ik vraag me soms wel eens af, ze hebben een ontzettende grote menukaart, veel mensen zijn er niet, en toch hebben ze alles.

Bij Phoenix werd er redelijk hard muziek gedraaid met veel bass erin. En was het meer toeristischer dan hier bij Tropicana. Hier wordt zachtjes heerlijke relax muziek gedraaid. Of dit zo blijft moeten we natuurlijk nog afwachten.

Reacties

Reacties

ingrid

Klinkt echt heerlijk hoor! Volgens mij hebben jullie het goed naar jullie zin! Houden zo.

Je bent trouwens je roeping misgelopen..je had schrijfster moeten worden!

Geniet nog lekker van de laastste week. Voor je het weet zit je weer te zweten achter de balie!

groetjes
Ingrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!