carlaenrob.reismee.nl

Van Chiang naar Koh Samui en Koh Tao

Gister avond afscheid genomen van de Red Lion. Daarna naar onze kamer om vanuit ons bed het voetbal te bekijken. Italie - Australie. Vannacht was weer een rumoerige nacht. Wij zouden hier niet willen blijven. S'morgens lekker ontbeten en daarna wachten op de chauffeur. Om kwart voor 11 kwam er een Thai naar ons toe. Hij noemde ons kamer nummer en wij keken hem verbaasd aan, daarna zei hij, mijn broer zou jullie naar de luchthaven brengen, maar hij heeft een andere rit en vroeg aan mij of ik jullie wilde brengen. Geen probleem hoor ik vind het keurig geregeld. We werden netjes bij de luchthaven afgezet. Nog even een foto van de luchthaven maken. Ik doe een stap naar voren, donder ik me 30 centimeter naar beneden. Op zich is dat niet veel, maar als je er niet op reken is het een flinke stap. Ik lig helemaal in een deuk, moet ik maar uitkijken. Het is alleen zo vervelend dat je het verschil niet zo goed kan zien. Nog even een peukie roken, en dan naar binnen. Bakkie koffie gaat er wel in. Het is een heerlijk rustige luchthaven. Naar onze mening is het vliegtuig bijna leeg. Het is hier heerlijk koel. Op de luchthaven kan je je koffer laten sealen voor 3,75 euro. Omdat de rits van mijn duikkoffer kapot is, vinden we dat een strak plan. Is ook goed om dit in Bangkok ook te doen. Terwijl ik dit aan het typen ben, komt er een vliegtuig van Bangkok airlines, Rob legt hem meteen vast op video. Hier gaan we straks 2 uur mee de lucht in.

Het vliegtuig vertok keurig op tijd. We zaten helemaal voorin en kregen heerlijk te eten. Dat is best een aanrader Bangkok Airlines. Twee uur later lande we op Koh Samui. (Koh betekend eiland). Het was een stuk comfortabeler dan de nachttrein, maar hadden dat zeker niet willen missen. De vliegtuig trap afgelopen en zo in een apart vergrootte golfkarretje gestapt die ons naar de terminal bracht. Naar binnen gelopen en korte tijd later kwamen de koffers al. We liepen de luchthaven af, en werden al door diverse mensen aangesproken. 'taxi, taxi were do you go to. You from Holland, Amsterdam. Dit is alles wat we horen. Wij zijn daar een beetje imuum voor geworden, en lopen de luchthaven af. Buiten de luchthaven zijn de taxi's een stuk goedkoper. Ja we blijven Hollanders. Bij een 7-11 winkel komen we twee Hollandse knullen tegen, en besluiten om samen een taxi naar de pier te nemen, om daar een hotel of guesthouse te huren. Eerst even met z'n allen wat gaan drinken, en daarna pas op zoek gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Nou dat valt niet mee wanneer de twee knullen liever aparte bedden willen. Van guesthouse naar guesthouse gelopen, waarna de jongens er toch maar voor kozen om samen in één bed te kruipen.

Toen we ons geïnstalleerd en gedoucht hadden gezellig met z'n vieren langs het strand gelopen. Daarna aan het strand wat gedronken. Wij hadden zo onderhand best trek gekregen, maar het tentje waar we zaten, was knap aan de prijs, dus de boulevard af op zoek naar een betaalbaar en goed restaurant. Nou die hebben we gevonden, heerlijk gegeten en natuurlijk voetbal gekeken. Voor we het in de gaten hadden was het al laat, en zijn we gaan slapen. De volgende dag moesten we er om 06.45 uur weer uit om op tijd bij het winkeltje te zijn waar we de boot tocht gekocht hadden. Vandaar uit werden we met de taxi naar de pier gereden.De boot tocht duurdetwee uur, dat hadden we niet verwacht. Eenmaal in Koh Tao (Tao betekend schildpadden) aangekomen werden we natuurlijk weer opgewacht ook dit keer niet gereageerd, want anders blijf je aan de gang en kom je er niet vanaf. Ja hoor jullie raden het al. Eerst maar weer eens wat gaan drinken. Dat heb je hier echt nodig, al dat vocht. Al moet ik zeggen dat het hier flink wat koeler is dan in het binnenland. Gezellig met elkaar aan de tafel het internet afstruinen. Waar zouden we naartoe gaan. Ben en Mark willen naar de oostkust en wij naar de westkust. Hier scheiden onze wegen, maar je weet maar nooit, je kan elkaar zo weer tegen komen. Dat hebben we intussen wel gemerkt.

Het was maar 200 meter lopen volgens de kaart, dus een taxi hadden we niet nodig. Hadden we dat maar wel gedaan. Verdorie wat een weggetjes heb je hier. Door het zand, heuvel op, heuvel af. Dan te bedenken dat dit geen kleine heuveltjes zijn. Flink bezweet kwamen we aan bij Phoenix Divers. Nu maar hopen dat de prijzen ons een beetje aanstaan. We werden ontvangen door een engels meisje. Zij liet ons ook ons huisje zien. Onderweg vertelde ze wat de prijzen zijn. Nou zo goedkoop hadden we nog niet mee gemaakt. Omgerekend 7.50 euro per nacht per huisje. Mits we wel duiken, anders is het wel wat duurder. We kwamen bij het huisje aan, en onze ogen begonnen te glimmen. Wat zag dat er leuk uit, een houten huisje op palen. Welliswaar zonder airco maar met fan, maar dat nemen we voor lief. Onze koffers in het huisje gedumpt, en lekker de zee in gelopen en gesnorkeld. Na wat boodschapjes, eten en gedronken te hebben, eerst weer naar ons huisje waar we onder de douche kropen. Jes sus wat is de douche koud. Maar ook daar wen je aan.

Morgen gaan we onze eerste duik in Thailand maken. Ben benieuwd hoe de onderwater wereld er hier uit ziet. Ook hier gaan we foto's maken, dus hou onze site maar in de gaten.

ma

wat heerlijk dat het daar niet zo heet is .
blijven julie nu daar tot het einde van de vacantie ?
of gaan julie nog meer ondernemen?