carlaenrob.reismee.nl

Rustdag, nou ja niet helemaal.

Vandaag een rustdag. Nou ja rust dag. We hebben ons kapot gelopen. We gingen de winkels verkennen, naar mijn mening was het nu tijd om te shoppen. Langs allemaal kraampjes gelopen waar allemaal troep lag. Leuk voor souvenirs maar niet voor wat ik in gedachte had. Ik wil mooie kleding kopen met een mooie leren tas. Onderweg kwamen we een Thai tegen die een leuk gesprek met ons aanging. Helemaal niet van tuk tuk dus wij dachten hier hebben we wat aan. Om te shoppen moesten we ergens anders heen. Hij het op de kaart uitgelegd, maar we konden beter een tuk tuk nemen. Hij ging ons helpen. Naar de tuk tuk gelopen, en meneer vertelde waar we naartoe moesten. Werden we verdorie weer bij een kleermakerij afgezet. We moesten maar naar binnen gaan. Ja echt niet daar hadden we geen zin in. Zijn maar verder gaan lopen. Komen we op een markt zo groot. En opeens een hele groten markt binnen. Nou dat wilde we wel eens zien. Plotseling ging mijn reuk organen hun werk spontaan weer doen. Wat een vreselijke lucht hing daar. Het was ook geen wonder ook. Gedroogde vis, verse vis, allerlei kruiden,fruit, kleding echt alles kon je hier kopen. De geur is niet te beschrijven als je aan zweetvoeten denkt ben je pas op de helft zo erg. Aan de andere kant konden we eruit. Pff wat een opluchting is dat dan. Snel weer even een fles water kopen, want het zweet gutst overal uit. We lopen snel weer verder. Komen in een straat met allemaal scooters die daar gerepareerd worden. Iedereen heeft hier een scooter. Op een gegeven moment kwamen we bij een kruising aan waar we ook wat konden drinken. Rob een biertje en voor mij een milkshake en een fles water. Mijn god wat een verkeer ging er langs ons heen. Ik werd er eigenlijk een beetje duizelig van. Scooters schoten langs ons heen. 90 % zonder helm. Een moeder met een kind van ongeveer 2 jaar voorop, en achterop haar zoontje van ik schat 4 jaar. En dat allemaal zonder helm. Jongens met een meisje in school kleding. Twee meiden met een grote gasfles tussen hun in. Dan is mensen kijken erg leuk, maar ook erg vermoeiend. wat ons opvalt is dat we geen sirenes horen van politie of ambulance. Het raced en crossed maar, alles links, maar wonder boven wonder gaat alles goed. Moeders met kinderwagen hebben wij nog niet gezien. Dat is in dit land ook niet mogelijk. De stoepen liggen te hoog en zijn vaak te smal. Wanneer je over moet steken heb je in je eentje al moeite dus laat staan met een kinderwagen. Op een gegeven moment hadden we het wel gehad, en wilde we naar ons hotel. Wij oversteken, nou dat is een echte kunst. Wat dat aangaat hebben we ons fitness wel gehad hoor. Steps - stoep op stoep af, en daarna een sprint naar de overkant. Overal uitkijken waar je loop, want het ijzer steekt gewoon uit het beton van de stoep. Overal gaten en scheve tegels. Overal kwamen we tempels tegen, maar omdat we van plan waren om te shoppen hadden we de camera thuis gelaten. Op een gegeven moment hadden we zoiets van moeten we nu links of rechts af. Dus maar weer vragen. We wezen ons eindpunt aan. De jongeman keek een tijd naar de kaart en zei dat we rechtdoor moesten. Zo gezegd, zo gedaan. En maar lopen stoep op stoep af. We zagen maar geen aanknopings punt. Dus wij maar weer vragen. Ook maar even bij een kraampje poffertjes gekocht. Ik vond ze lekker zoet, maar van binnen was het denk ik nog niet helemaal gaar. Ach ja dat is hier de gewoonte en best te eten hoor. Daarna waren we zo vreselijk moe, ook vanwege de warmte dat we maar een tuk tuk aanhielden om ons naar het hotel te brengen. Echt een uitkomst zijn die dingen dan. Rob vindt de tuk tuk helemaal leuk, en zou er in Nederland ook wel een willen. Daarna nog even het zwembad in gedoken en de dag was bijna weer voorbij. Lekker wezen eten bij de red lion. Ik een heerlijke biefstuk met champions en rob had een Duitse rollade met aardappelpuree.