carlaenrob.reismee.nl

Fiets tocht door Bangkok

Vanochtend om 5.30 ons bed uit. Om 6.00 uur konden we aan het ontbijt.

Heerlijke pancake´s en croissants voor mij en rob nam natuurlijk een eitje, broodjes en vruchten. Ieder jaar hetzelfde ritueel.

Daarna met de taxi naar Co van Kessel. Wij waren met een groep van 8 personen.

Dit moet je gewoon meemaken. Zo veel gezien. We reden door smalle steegjes, en konden zo bij de mensen naar binnen kijken. Nou hier wil je niet wonen. Hoe is het mogelijk dat mensen zo kunnen leven. Wat ik wel jammer of misschien ook wel goed vond is dat ik niets kon ruiken vanwege mijn verkoudheid. Ik denk dat de uitlaatgassen niet mis zijn. Rob vind de geur best mee vallen, alleen zijn ademhaling was korter. Over smalle paadjes een beetje door de boes boes heen. Goed uitkijken anders plons je zo het vieze water in. Vandaar uit naar een kleine markt waar we kort verbleven. En weer door naar een tempel met een grote zittende Boeddha. Van de fiets weer in de long -tale boot, en daar gingen we weer. Deze rit duurde van 7.30 tot 12.30 uur. Alle twee flink last van ons zitvlak. Maar dat was het dubbel en dwars waard. Van Co van Kessel wilde we meteen maar naar what prah en het Koninklijk Paleis wat ernaast ligt. Nou ik weet niet waar ze ons helemaal naartoe stuurde, maar voortaan neem ik een tuk tuk. Als we al niet moe waren werden we het nu wel en flink bezweet. Eindelijk bij de rivier aangekomen, stonden we op de verkeerde pier. Koste ons ruim een kwartier om om te lopen. Ondertussen wordt je natuurlijk weer aangehouden door de thai want deze willen je graag brengen. Zijn we eindelijk op de juiste pier aangekomen en zien we de boot met orange vlag aankomen, staan we op het verkeerde platform. Hilarische toestanden haha. Wij weer naar boven rennen naar het andere platform en weer naar beneden. Snel vragen of we op de juiste boot zitten, gelukkig we zitten goed. Koste wel geteld 28 bath. Bij halte 9 uitgestapt. Daarboven is een kleine markt waar we heerlijk even bij kwamen met een drankje. Een waajertje gekocht van 400 naar 50 bath afgedingt. Een vriendelijke jongen kwam met een mooi praatje, Paleis en What Pra waren geslotenof we met de tuk tuk naar een tempel met een grote zittende boedha wilde, maar vandaar uit werden we naar een fabriek waar edelstenen geslepen werden gebracht. Was best interessant maar niets gekocht. Van daaruit werden we mee genomen naar een kleding winkel. Rob had er flink de balen in, wat moest hij nou met een pak, zelfs een blouse wilde hij niet. Maar goed we zijn naar binnen gegaan, zodat de tuk tuk rijdereen benzine bon kreeg. Daarna waren we het flink zat. Meneer tuk tuk wilde ons nog wel het een en ander laten zien, wij wilde alleen nog maar naar het hotel. Even langs de 7/11 winkel om bier en sigaretten te halen. Nou toen lag ik in een deuk. Het was kwart voor 4 en op bepaalde tijden mag je alcohol kopen. Dat betekende dat rob later terug moest voor zijn biertje. Op onze kamer een heerlijke douche genomen video en foto´s bekeken en dit getypt. Straks zien we wel waar we gaan eten.

Even een tukkie gedaan. Daarna op zoek naar een restaurant. Tuk tuk bracht ons naar een restaurant waar verse vis werd geserveerd. Zelf uitzoeken. Was niet goedkoop maar wel lekker.

Astrid

Hey wat leuk om dit allemaal te lezen. Wat een andere wereld he? Zou je misschien voor mij zo´n leuk thais huisje mee willen nemen? Schijnt daar veel goedkoper te zijn. Alles is goedkoper daar he? Ze doen hier in Ibiza vaak hun inkopen daar in Tailand hoor ik. Nou, ik reken op het huisje he. Kan Rob best op zijn rug meesjouwen.
Veel plezier nog allebei.