carlaenrob.reismee.nl

Van Hanoi naar Da Nang

Allereerst bedankt voor alle reakties!

Zondag ochtend werden we met de taxi naar de luchthaven van Hanoi gebracht in een supper taxi met een goede chaufeur. Alles verliep vlekkeloos. Toen we in Da Nang aankwamen een taxi genomen naar een hotelletje. Hier hebben we even een wasje laten doen deze was was de volgende ochtend schoon en droog zodat we dit weer mee konden nemen naar Hue. Bij het hoteltwee 125 cc motertjes gehuurd waarmee we naar Hue reden. Dit was zeer goed te doen. Blijkbaar moet er ergens een tunnel zijn, maar die hebben wij niet gezien en zijn gewoon over de bergen gegaan. Rond 10 uur vertrokken en rond 3 uur aangekomen. Het was een ritje van ongeveer 120 km. Tussentijds langs de weg wat gedronken, en rond 2 uur in een klein dorpje wat je een dorp kunt noemen gewoon houten palen met wat plastic als dak wat gaan eten. Een bakje met rijst, groente (lijkt op dik gras)en twee stukjes vlees. O ja het orange ei niet vergeten. Het smaakte ons erg goed. Het was wel lachen want wie bekeek nu wie. Volgens ons hadden ze nog nooit een buitenlander bij hun te eten gehad. Het hele dorpje kwam even langs om te kijken vooral de kinderen vonden ons erg interesant.

Met een volle buik weer op de moter gekropen.

Onder weg naar Hue begon het te regenen. We zochten een hotelletje voor de nacht. We waren net binnen toen het begon te onweren. Lekkere douche genomen, en dit bericht snel getypt. We gaan zo ondanks de regen de stad maar eens verkennen.