carlaenrob.reismee.nl

Tunnels van HCMC

Gisteren naar de tunnels geweest, het is moeilijk voor te stellen dat hier mensen jaren lang zaten met iedere dag hetzelfde eten dag in dag uit. Wanneer je hun wapens zag moet je er niet aan denken daar in te vallen. Zelf hebben we een stukje van 20 meter gekropen dit rustig op ons gemakje. Moet er niet aan denken dit snel te moeten doen omdat er nog meer mensen naar binnen moesten. Voor ons waren de tunnels aangepast omdat wij een flink stuk groter zijn. Ook hebben we de aardappels met sate pinda´s geproefd. Op zich niet echt verkeerd, maar na een maaltijd zou ik het niet mee hoeven. Ook hebben we met een geweer geschoten om een beetje het besef te hebben hoe het was. Je moet begrijpen dat ik nog nooit een geweer in mijn handen gehad heb. Rob had een M30 geweer, nu heeft hij vrij veel kracht maar wat een terugslag heeft zo´n geweer. Ik wilde eerst ook dezelfde proberen maar dit werd mij afgeraden ik zou last van mijn schouder kunnen krijgen. Nu werk ik wel op de juiste plek maar toch liever niet. Beter was het voor mij om een machine geweer te nemen. Ik nam het advies van harte aan. Maar ook deze had best een terugslag. En wat een herrie dat geknal ook al hadden we oorbeschermers op. Ik ben blij dat ik het gezien heb, maar was ook blij dat we weer naar het hotel gingen.

Vandaag naar de Mekong Delta geweest. Was een drukke, warme dag, maar ook ontzettend mooi. De tour naar Halong Bay vertelde ik dat we een slechte chauffeur hadden. Ik was best bang om weer een tour aan te gaan, maar deze twee dagen hadden we een fantastische chauffeur. Hij heeft natuurlijk wel een tip gekregen en was er erg blij mee. We hadden het eerst gewoon slecht getroffen en van mij mag deze man van Halong Bay ontslagen worden. Nu zijn we van noord naar zuid getrokken, veel gezien en veel geroken haha. Het was best vermoeiend en indrukwekkend en ben eigenlijk al weer aan vakantie toe haha. Vanavond na het eten zijn we naar de markt gelopen. Liepen langs het park en hebben met verbazing staan kijken naar alle atributen die in het park staan. Allemaal fitness apparaten en iedereen mag er gratis gebruik van maken. Even verderop waren ze arobic les aan het geven daar wilde ik natuurlijk wel even aan mee doen.Het leven hier kun je een beetje vergelijken met 50 tot 100 jaar geleden. Het ligt er maar net aan in welk gedeelte je bent, maar hiermee hebben ze wel een voorsprong gemaakt. Moeten ze in Nederland ook aan beginnen.

Morgen laat in de middag gaat onze vlucht naar Kuala Lumpur waar we weer een aantal uren moeten wachten op de vlucht naar Amsterdam.

Wij hebben ontzetten genoten ik hoop dat anderen dit ook mee kunnen maken.

Reacties

Reacties

ma

mooi hoor vertel ons er alles van als je weer thuis ben
ben heel benieuwd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!